litt update. .


Jag kan inte börja varje inlägg med hur dålig och kass jag är på att uppdatera. .


Livet rullar på i Oslo, det rullar väldigt fint dessutom !
Det går väldigt bra för både mig och darling på våra jobb.
Vi trivs väldigt bra i vår lägenhet på Iduns, som vi för övrigt tar över nu i dagarna.
Vädret är gött, idag är det dessutom min favoritdag - torsdag !

Inga planer för helgen än, vilket känns skönt !

Nästa helg åker vi en snabbis till Gävle för lite kära besök, inhandling av diverse som
enbart Sverige kan erbjuda humana priser på. (Om man jämför med detta landet. .)

--------------------------------------------------------------------------------------------

Kom att tänka på vårt Stavanger-liv när jag gick hem från jobbet nyss.
För ett år sedan hade vi tillbringat några veckor i Stavanger, kommit in i våra jobb och
i vårt kollektivliv. Vi trivdes väldigt bra hela vår Stavangervistelse, fick många nya
kompisar. Bl.a. kära Oscar som vi bor granne med nu. Världen är bra liten. .

Vi pratar om vår tid i Stavanger ibland. Då hade vi ett klart mål: att spara spara spara
till vår resa ! Vi gjorde det bra och när vi lämnade Stavanger den 16 januari i år hade
vi sparat ihop till den resan vi drömt om !

Dock går vårt liv där och vårt nuvarande liv i Oslo inte att jämföra.
Visst, det är samma land men så helt olika städer ! Här har vi mer ett riktigt liv, med
jobb som vi båda trivs på. Vi har ett riktigt hem, som vi båda älskar. Vi har många nära
och kära i denna stad. Gamla vänner och nyfunna. Vi har denna gång inget direkt mål
med vår "flytt". Vi kommer att ta vinter och våren som den kommer. Känner vi för det
så drar vi ut i världen igen. Annars, så stannar vi så länge som vi båda trivs bra !

Bara lite tankar som for genom mitt huvud där ett tag. .


p.s. Mer bilder från vårt liv kommer ! d.s.



Kommentarer
Postat av: Anneli

En stor kram på er. Ser ju att ni har det bra, eller bättre än bra till och med. Här är det FLB för hela slanten....... Ja, man måste ju joppa vet ju

2009-09-25 @ 11:13:54
URL: http://annelihjalmarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0