same same.. but different !

Ojojoj, vart ska jag börja... ?
Nytt land, minus 7 resekompisar, ändrat levende, ny mat,
ny kultur... ja, ni hajjar.

- Från Thailand till Malaysia.
- Från 9 personer till 2 personer.
- Från lyxliv till backpackerstyle.
- Från thaimaten till Malaysias svar på Oyster saus.


Men nej, jag ska verkligen inte klaga egentligen.
Men om jag blottar mig själv för en stund bara:
Mattias familj åkte hem till Sverige igen efter två helt
fantastiskt underbara veckor tillsammans i Thailand !
Jag njöt av varje sekund, jag älskar att ha massa folk omkring
mig och jag känner mig liksom... ja, hemma i M´s familj.
Dom där två veckorna bara försvann i ett kick, helt plötsligt var vi
tillbaka i Ao Nang igen för andra gången och någon dag senare
åkte dom till Krabis flygplats och vi vidare till Langkawi, Malaysia.

Så, efter många hejdåkramar, borttappat pass i sista sekunden (tack
och lov även återfunnet i sista sekunden) sådär vid 05.45 på morgonen
så gick jag och mattias och packade det sista. Vi åkte från Thailand vid
07.00 och hade en 5-6 timmar i minibuss att vänta. Resan gick bra och
väldigt väldigt fort (thailand och hastighetsbegränsningar hör ej ihop..)
Hux flux var vi liksom framme i Langkawi efter nya stämplar i passen och
en dryg timme i båt.

Jaha... nytt land, ny valuta, ny stad, nytt nytt nytt.. Och även trött trött trött..
Men vi träffade ett annat svensk par i vårt ålder och tillsammans checkade
vi in på CD Motel, kanske något av det risigaste jag bott på. Haha.
Det mörknade och tillsammans med min PMS kom liksom allt:
JAG SAKNADE FAMILJEN ! Kent, Kicki, Simon, Jesper, Pelle, Jocke, Bäckis !
Trötta och lite bortkomna satt vi där i det skitiga hotellrummet på det skitiga
golvet och jag fällde några tårar över allt och ingenting.
Det kändes fruktansvärt tomt utan er ska ni veta, TACK FÖR DEN MYSIGASTE
RESAN VI HADE TILLSAMMANS ALLIHOPA !

Dagen efter checkade vi ut och in på ett nytt hotell, Sweet inn, MUCHO BETTER !
Nu har allt vänt sakta men säkert, vi har vant oss med allt nytt som kom så
plötsligt liksom. Vi gillar nu Langkawi, Malaysia, vårt hotell, stranden, stämningen,
våra nya kompisar, befolkningen, maten.. ja, osv !

Det var trots allt skönt att fälla några tårar den där kvällen. Och nu efteråt så
vet jag ju att det var inga ledsna tårar. Det var tårar av glädje för att vi hade haft
det så jäkla underbart i två hela veckor ! Och det är ju inte först det försvinner
som man inser hur jäkla roligt/mysigt/underbart man verkligen har haft det !

Snart ska vi ut och äta middag, kanske med våra nyfunna vänner igen.
Idag har vi verkligen singing in the rain, det SPÖREGNADE här lite tidigare !
Det var som att gå i en dusch, bilder kommer när vi finner snabbare datorer.

Den 5e åker vi till Koh Lipe, Johanna och Aspen.
Sen har vi även funderingar på att flyga in i Thailand igen för att få 30 nya dagar.
We will see. Men vi längtar båda. Malaysia är bra, Thailand är GULD !


PUSS TILL ER ALLA FRÅN TVÅ DRÄNKTA MEN LYCKLIGA BACKPACKERS !

Kommentarer
Postat av: Kicki

Hej "lilla familjen" och Puss på Dig själv.

Jag längtar redan tillbaka!!! Här var det svinkallt när vi kom hem, -15 brrr. Jag har nog aldrig upplevt en sån underbar semester någonsin, tack för att Du var med och bidrog till det. Kram från mig till Dig!

2009-03-02 @ 16:57:21
Postat av: Anneli

kl är 04.40 här och jag kan inte sova, va fan.....

Tony är ute och plogar för har ju snöat. Igen.

Ni har det jättebra ser jag, lite regn har ingen dött av. Efter regn kommer sol som nån smartskalle skaldat. Nu blir det duschen för mig. Kram kram kram

2009-03-03 @ 04:43:34
URL: http://annelihjalmarsson.blogg.se/
Postat av: Caroline

LOTTA LOTTA LOTTA!!! Vad roligt att du tog dig lite tid att läsa den, och som du ser så rullar livet på som vanligt här hemma :)



Och ni har det underbart läser jag! Inget som förvånar mig dock. Förstår att det blev en liten omställning när ni helt plötsligt bara var 2. Men det kan ju vara skönt att även ha lite tid bara för varann. KÄRLEKSMYS! :D



I morgon ska jag till frissan! Tänker alltid på dig när jag ska dit lustigt nog. Det blir kort den här gången, utan löshår, har kommit fram till att det blir för dyrt nu när man har föräldrarpenningen att leva på.



Jo men visst, Simon växer! Och fort går det!! Läskigt fort som du sa! Men det är så roligt att följa alla framsteg varje dag :) Helt underbart!



Nu har kl blivit alldeles för mkt igen, måste försöka sova nån timme innan lilleman vaknar och ska ha mat!



Men ha det så bra nu och hälsa du med!!

Simon saknar sin gudis och jag min bästaste bästis!

PUSS PUSSS

2009-03-03 @ 23:34:02
URL: http://carolinelycklig.blogg.se/
Postat av: Kent

Käraste och bästa Lotta, du är så välkommen till stora familjen, men det visste du väl redan. Tack goa Lotta för att du fanns med och förgyllde våran semester i Thailand. Paps Kent

2009-03-04 @ 13:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0