point of no return

Jag kom inte in på Dekoratör/kommunikatör i Leksand. Så, nu är det sagt.
Det var rekord på sökande, nästan 300 st, endast 35 platser. . wella wella.
Är jag nu ledsen ? Besviken ? Bitter ?
Nej, alltså.. nej. Faktiskt inte. Jag har nu en tid funderat fram och tillbaka på vad jag
verkligen vill göra framöver. Visst, hade jag kommit in hade jag tackat ja. Utan tvekan.
Men, jag har i mitt tysta (och bland mina kära) pratat och funderat om jag är "klar" med
mitt "flängiga" liv med backpackerresorna, grannlandet för att tjäna "snabba" pengar,
träffa nya människor världen över, uppleva de ställen jag alltid har drömt om osv. .
Och nej, jag är inte klar. Man blir aldrig klar med detta.

Så nu. Efter några timmar med insikt, osäkerhet, massa prat och tankar fram och tillbaka
har jag kommit fram till lite. Ingen fastställd destination, men iaf tre alternativ.
Oslo ? Barcelona ? London ? Väldigt olika städer i tre totalt olika länder. Vissa städer väger
tyngre än andra. Alla har sina plus, sin charm, sitt utbud, mina vänner. .

Imorgon kommer darling hem, då ska vi prata. Prata drömmar, önskemål, tankar, ideér. .
Det kommer bli bra vart vi än hamnar i höst. Jag ville egentligen iväg härifrån. . igår.

Det blir iaf definitivt inte Gävle efter sommaren. För i denna stad har jag inget kvar att hämta
för en lång tid framöver.



Kommentarer
Postat av: Anneli

Åh, vilken synd snuppan. Men du verkar inte hänga läpp för det. Bra så......

Se möjligheterna istället. Kram från mig

2009-06-17 @ 05:55:23
URL: http://annelihjalmarsson.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Vad trist, men ÅH vad skønt att du kænner så! Jag håller med dig, blir man nånsin klar med flængandet? Jag ær klar med Oslo før en stund nu iaf kænner jag. Fattar inte att det ska ta sån tid att få ut det dær jækla brevet. Har inte fått mitt ænnu. Men jag ræknar med att det ær negativt hær med. Lycka till med vad du æn hittar på! Hoppas vi råkar støta på varandra på en riktigt nice strand nu då istællet før i skolan :) Kram!

2009-06-17 @ 08:49:45
URL: http://dennadag.blogg.se/
Postat av: Caroline

Du har helt rätt inställning vännen! Det finns helt säkert någon mening med att du inte kom in tror jag, det finns säkert något större som väntar dig, ute i vida världen :)



Bara du lovar att hälsa på titt som tätt så är jag villig att släppa iväg dig :P



Många pussar och kramar!!

2009-06-17 @ 11:29:56
URL: http://carolinelycklig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0