Norsk ? Svensk ? Norsk ?!

Ibland blir jag bara så galen och frustrerad. . . på mig själv ! ÅÅÅH !!

Var till Skatteetaten för ett tag sedan för att återuppliva mitt gamla norska tillfälliga
personnummer. Vad hände ? Jo, jag kom ut som NORSK - nästan iaf. .
Nu är jag tydligvis folkbokförd här med allt vad det innebär. . Inte riktigt säker. . Jaaahaa ?
Min underbaraste mamma har ringt folkbokföringen i Sverige idag, där låg det ett ärende
på mig angående utvandring till Norge. . ?!
Ja, jag har flyttat hit ! Ja, jag jobbar här ! Ja, jag trivs här !
Men NEJ, jag vill inte bli norsk på riktigt för faaaaaasen !

Mycket delade meningar om detta, egentligen är det rätt att man ska få ett riktigt norskt
personnr när man stannar över 6 månader. Dock har nästan alla, oavsett hur länge dom
stannar, bara det tillfälliga personnumret. . Jag lyckas då alltid ja !

Men som mamma säger, det är onödigt att oroa sig över småsaker. .
Men det här blev en stor grejj för oroliga lilla Lotta, haha ! Kan ju trösta mig med
att Mattias har lyckats med exakt samma sak !

Så nu är vi norskar, jag och min darling ?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0