check list . .

Det kanske märks att jag äntligen har införskaffat en alldeles egen bärbar dator,
har blivit datornörd/bloggnörd tror jag.. hah.
Har ju varit en aning old school (?) och kört på stationär dator fram till nu, eller lånat
darlings då på senare tid. Men idag slog jag till på Siba med hjälp av mattias, fick mig ett
riktig klipp. Tack darling !

Då är man ju åter tillbaka i verkligheten igen, tar ett tag innan man förstår och inser att
man verkligen är på hemmaplan. Same old, same old . .
Både jag och mattias ska jobba lite på FLB i sommar, jag börjar andra veckan i juli och mattias
börjar någon vecka före. Vi har scheman lite hit och dit, sommarjobbare som man nu enbart är.
Feels good !

Så, summan av det hela är då att jag har semester i ca 3 månader till . .  oh lord !
Tackar norge för att jag fortfarande har pengar kvar på kontot med tanke på att a-kassan enbart
strular och att dom kan dra åt . . . . . . .  !!

Nu håller jag alltså på att göra en check list och ett schema för den kommande tiden med
tanke på att jag är en aningens rastlös själ och måste aktivera mig för att inte gå under...

Denna vecka:
- fixa alla papper hit och dit mellan sverige och norge och slutligen till a-kassan . .
- söka till den tredje och sista dekoratörsskolan i göteborg . .
- lämna in min nya kamera som ger mig elektriska stötar varje gång jag kopplar in den i datorn . .
- deklarera till sverige och (försöka förstår mig på) norge . .
- packa upp alla nyinköpta thaifynd och organisera min garderob på något sett . .
- packa upp väskan från norge . . (det är sant, den är ej uppackad än . . )
- gå, springa, jogga . . här ska motioneras i vårsolen !

Och så lite roligare saker att roa sig med:
- träffa min underbara gudson ! (och hans underbara mamma, min bästa vän !)
- mysa lääänge med darling ! (no more väckarklocka måndag till fredag på ett tag . .)
- länga längta längta till linda kommer från norge och suss från s-vall nästa vecka !!
- sova hos pappa, umgås med mamma !
- Desperate housewives häng hos fia imorgon med brudarna !
- dansa loss på torsdag ! fira simons 18-årsdag for sure !

Nog kan man underhålla sig även fast man inte har något jobb alltid . . !


hjärtelövet . .


I väntan på planet hem . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0