Välkommen till Kornveien 10, Sandnes

Yes, nu är vi framme!
Efter drygt 16 timmars tågresande så kom vi fram med all packning (7 väskor !!) i behåll!
Vi gjorde det bra måste jag säga! :D
Nattåget från Oslo till Stavanger gick som i ett kick för mig, sov nästan alla 8,5 timmarna.
Mattias däremot hade lite svårare för sittande sovställning och är väldigt trött idag.
Dock ej så konstigt efter långresan plus att vi inte har hunnit vila en blund sen vi kom till Kornveien 10, Sandnes.
Det är alltså här vi bor nu, jag, Mattias och fyra grabbar till i en villa i ett superfint området 20 minuter med buss från Stavanger. Vårt hus tillhör väl inte de finaste i kvarteret, men det verkar dumt att klaga! :)

Idag har vi:
- fixat skattekort  och personnummer (kommer inom en vecka)
- köpt busskort och åkt massa (både rätt och fel)
- åkt till jobbet och checkat läget (hejjade på receptionisten)
- skaffat norska mobilnummer (+4746273022, använder dock fortf. mitt svenska innan vi hajjat allt!)
- hunnit med en Calzone från 7 eleven (mums!)

Nu ska vi sussa ett tag i vår nybäddade jättedubbelsäng!
Önska oss lycka till imorrn första dagen på nya jobbet! :)




Bilden är från "suttonde" maj när jag och julia åkte och hälsade på linda och suss i oslo - kul hade vi tjejer!

Kommentarer
Postat av: Anneli

skönt att ni kommit fram. ska bli spännande och få höra om nya jobbet. Kram

2008-09-08 @ 18:52:14
Postat av: Johanna

Härligt att äntligen vara framme efter den där resan! Allt känns bra än så länge då? hoppas de går bra på jobbet i morgon! hälsa mattias oxå! själv har jag börjat köra stenhårt på gymmet så jag vågar åka till thailand ;) hehe puss

2008-09-08 @ 21:32:16
URL: http://johannawestberg.blogg.se/
Postat av: Johanna

haha ja jag ska knåpa ihop lite goda pasta recept åt er så ni får lite omväxling på makaronerna :)haha! godnatt på er och lycka till i morgon! puss

2008-09-08 @ 21:59:21
URL: http://johannawestberg.blogg.se/
Postat av: molle

Heej SÖT , kul att ni är framme! Värsta utmaningen ju, spännande med nytt land nytt jobb! (: Jo det är lite tomt utan honom men han kommer på fredag igen, tur för mig (han ska fixa bilen och besikta den snart så han måste lämna in den till en snubbe på lördag) . Åå jag är så glad för din skull, du verkar så lycklig över att va iväg :) Saknar dig snuttan. Lycka till på jobbet imorrn, så får du berätta allting imorrn ;) PUSS

2008-09-09 @ 01:15:04
URL: http://mollee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0