Tuttebaer och bröd i mängder

Då har man klarat av första arbetsdagen på COOP Norge.
En av killarna i huset frågade om jag var nervös imorse, men nej inte ett dugg.
Mycket för att jag hade mattias vid min sida och man har ju det där med lagerarbete lite i ryggmärgen nu, haha.
Fick klarblå arbetskläder, skor, instämplingskort och ett varsit skåp imorse. Sist men inte minst så fick vi en varsin fadder - älskar min Jon Steinar ! En go och glad gubbe i sina bästa dagar med 8 år på nacken på just COOP.
Han lärde upp mig i deras datasystem och lite hur man hittade i jättelagret.
Både jag och mattias jobbar på torravdelningen och får plocka allt från öl, blöjor, chips och godis till pasta, majs... ja, allt som finns i en matvarubutik !
Klockan elva hade vi lunch, och guess what suss och linda ?! Bröd, bröd och bröd serverades ! ;D
Man får bröd, smör, juice, mjölk, kaffe och te gratis varje dag. Vill man får man köpa en låda med diverse pålägg.
Men vi ska köra på egna matlådor, känns som ett lite nyttigare alternativ!

Dagen gick jättefort, i början fattade man inte mycket men till slut började allt falla på plats.
Kommer nog trivas super, känns så efter dagen iaf för både mig och mattias!
Och norskan, haha, ja ibland ser man ut som ett frågetecken.. men för det mesta hänger man med! :)

Efter jobbet gick vi till deras egna butik och shoppade loss ! :)
Eller ja, för de lilla kontanterna vi hade på oss iaf.
I kassen för ca 54 kronor fick vi:
- En stor chipspåse! (mattias överlycklig, det blir filmkväll ikväll!)
- Två glasburkar med fetaost! (Jag överlycklig, gissa vad jag åt till middag?!)
- Kanel (till morgongröten, den var ingen höjdare att äta helt solo kvist...)
- Stor påse färgtvättmedel
- 6 plommon (ja, moster vi ska äta frukt och grönt också! :) )
- En burk med hallonsylt (även den för att lyxa till frullen! )
Det är jättepraktiskt att våra arbetskamrater (och säkert vi snart) ibland tappar pallar. Billigt är gott, speciellt i Norge!

Nu har vi ätit middag och ska lägga oss och kolla på film. Och kanske äta lite billiga chips.. ;D
Imorgon ringer klockan en timme tidigare, 07.00 börjar vi - upp med tuppen bara !

Nytt norskt ord idag: Tuttebaer. Betyder lingon på norska. Gulligt ! :)

PUSS på er alla!

Kommentarer
Postat av: natta

det låter som att ni klarar er galant där nere! och det måste ju vara ett plus. :) vi kommer ner och hälsar på er snart. puss gullis!

2008-09-09 @ 19:22:42
Postat av: Johanna

härligt att de känns bra för er! är de nå trevligt folk runt omkring er då? puss

2008-09-09 @ 22:48:04
URL: http://johannawestberg.blogg.se/
Postat av: Anneli

hoppas allt flyter på i samma takt. Bröd är nyttigt, ta den mörka sorten..........

2008-09-10 @ 09:43:57
Postat av: lindis och fridis

hej lilla lottis! nu sitter vi hos lilla fridis och ska ta ett glas vin(is) .. vi saknar dig!

jag (lindis) har visat fridis din blogg nu så hon kan gå in och uppdatera sig hon med!

hoppas du mår bra! många kram(isar) HILSEN / lindis & fridis

2008-09-10 @ 19:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0