I just loooove the snoozer

Aaaah, jäsp jäsp jäsp.
Trött tjej framför tangentbordet med ett försök till att vakna till liv.
Ställde klockan på 09.00.... ja, hur många tror ni gick upp då ?
Inte jag, inte mattias.
Snoozade en gång, två gånger, tre gånger..
Ja, det sägs ju att tredje gången gillt...
I alla fall sitter jag här nu, med kaffekoppen.
Jag och kaffekoppen en regnig onsdagsmorgon.
Min kära kärlek ligger uppe fortfarande.
Han tackade nej till kaffe med ett mumlande svar.
Jag morgontrött, han morgontröttast.

Planer för idag var:
- Gå upp 09.00
- Laga matlåda, duscha, klä på sig..
- Promenera in till Stavanger
- Hämta ut legg./bankomatkort på banken
- Ta ut pengar, fylla på busskort
- Gå en runda på stan
- Hjälpa Lukas att flytta in

Planerna nu:
- Få mattias att vakna...
- Duscha, laga mat, klä på sig - i ett rasande tempo !
- Hjälpa Lukas att flytta - i regnet..

Ja, det blir inte alltid som man tänkt sig.
Men regnet rår vi ju inte på i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0