tre olyckor och ett brandlarm

Veckan rivstartades med en måndag i olyckornas tecken !
Vakna imorse, 05.15 som vanligt, pigg och allert...
SPÖREGN utanför fönstret, precis vad som behöver när man går upp med tuppen...

Kommer till jobbet, jobbar en en timme och brandlarmet går !
Det är inte tio personer som jobbar på COOP, så hur dom håller
koll på alla oss blåklädda smurfar är en gåta...
Men det var bara till att springa ut, I REGNET !!
Falskt alarm ? Jamenvisst.. !

Börjar jobba igen och innan lunchen kl 11.00 har jag hunnit med detta:
- Skär upp fingret på en vass kartong. Tänk papercut gånger 1000...
- Reser mig upp liite för fort, liiite för fel och slår huvudet rakt i stallaget !!
BANG i hela lokalen och elin kommer till undsättning, själv hade jag lust
att slänga saften jag precis plockat åt helvete rent ut sagt !
- Ska ta en pall och slänga på gafflarna, något går fel och åbäket hamnar rakt på
mitt smalben med ett stort rivsår som resultat !
Haltandes och med bankande huvud går jag mot lunchen...

Annars har det, trots allt, varit en bra måndag !
Vi laddade ner Filip och Fredriks Två nötcreme och en Moviebox igår,
en åtta timmar lång ljudbok av dom två gobitarna som underhåller fint i våra Ipodar !

Nu är darling och tränar innebandy, själv skulle jag sprungit en vända om det
inte vore för det ihållande spöregnet utanför...
Ska kolla upp lite skolor istället, är såå taggad till nästa höst !
Som dekoratör behöver man inte komma hem med feta bulor i skallen
och upprivna smalben...

PUSS från regnrusket !












Hade en underbar lördagkväll !
Jag, älskling, Lukas, Pokalöl, kortspel, youtube...
ja, ni vet.


Kommentarer
Postat av: maddo

fin du är lotta!!!! :)

2008-11-11 @ 16:20:33
URL: http://maddonielsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0