Mitt 2008

Jahaja, nu sitter man här på årets sista dag.
I en skinnsoffa på Rappveien 28 i Stavanger, Norge.
Trodde jag inte när 2008 ringdes in... på Goya av alla ställen.
Kan minst sagt utse detta år till de mest händelserika året i mitt liv, so far.
Mycket har jag hunnit med, både i upplevelser och känslomässigt.
Jag har sparat pengar, gjort min livs långresa hittills, aldrig varit mer kär,
skrikit sönder rösten på roskilde, sagt upp mig från mitt heltidsjobb, sagt
hejdå till min kära etta, flyttat till ett nytt land, börjat ett nytt jobb, blivit gudmor...
I korta drag.

Ja, mitt 2008 ringdes in, som sagt, på Goya i Gävle av alla ställen.
Middag hos frida först, sen någon random (och skittråkig) fest i Bomhus.
Tog taxi till det enda vi kunde komma på för tillfället: Goya liksom..
Jaja, vi var tillsammans iaf. Tjejerna !

Jobbade sedan mina sista två veckor på FLB, sparade dom sista pengarna,
tog klart alla sprutor och packade ryggsäcken klar till 14 januari.
Jag och Linda, flygrädda som vi är, tog en varsin hand på Susanne och
förberedde oss på en 24 timmars flygning mot Bris Bane, Australien !
Underbart land, underbara tre veckor, underbart folk, TOTALLY !

Flög sen till Bangkok, Thailand och mötte upp Maja, Frida, Julia och Lina.
Underbart, alla tjejerna samlade i heta Bangkok !
Tog en buss ned mot Kambodja, levde livet i det vackra landet tillsammans.
Allt gick nu i ett rasande tempo, när vi lämnade Kambodja för Vietnams
vackra ö Phu Quoc lämnade även Maja och Frida oss för hemresa till Sverige.
Jag, Suss, Linda, Julia och Lina njöt vidare på fem solstolar.
Vietnam var fantastiskt, men även där gick tiden för fort.
Flög till Bali, BALI BABY ! Vilken ö, ååååh ! Spenderade två veckor med
att (försöka) surfa, äta god mat, träffa folk, dricka billiga drinkar, shoppa och slöa.
Sen flög vi mot Bangkok igen, åkte ner mot Kho Pangan och Full Moon Party !
Underbara thai, underbara sista två veckor på den underbaraste resan !

Landade igen på Arlanda den 29de Mars, en aning förvirrad efter allt man
varit med om och upplevt så intensivt de senaste månaderna.
Började jobba igen efter bara två dagar och hade väl aldrig känt
mig mer bortkommen.. Såg liksom ingen direkt anledning till att
jobba på lagret med så färska bilder i mitt huvud på svältande
barn och sjuka föräldrar.. Och såklart alla underbara, fria och
lyckliga minnen vi hade upplevt under nästan 3 månader !
Det tog sin lilla tid att landa. Men sakta sakta började jag komma
tillbaka till verkligheten. Och sakta men säkert träffades jag och Mattias
mer och mer intensivt. Sakta men säkert blev jag mer och
mer kär i den underbara människan jag nu älskar över allt annat !
Han har gjort mig till en mer säker, lugn och snäll människa och han
förgyllde resten av mitt 2008 på det finaste sättet !

Hade betald semester hela juli och då drog jag och linda, som vanligt,
till vårt älskade Roskilde i Danmark !
En vecka av fest, tältliv, musik, artister, noll sömn och ren och skär lycka !
Före det var även jag, mattias, maja och stefan på Where the action is
och såg vårt älsklingsband Foo Fighters bland annat !
Resten av juli gick för fort men vilken sommar ! Sol, bad, lata pizzadagar
i bikini, sena nätter, fiske, mys, grillkvällar, filmkvällar !

Efter jag kom tillbaka till FLB igen sista dagarna i juli kände jag
att det tog emot. Mycket. Såg ingen mening med jobbet längre,
en stor suck varje morgon klockan ringde, hade fått nog, ville göra
något annat, något nytt ! Så jag och darling bestämde oss helt enkelt
för att ta vårt pick och pack och dra till landet i väst - Norway !
Vi lämnade jobb, hemmet, Gävle och landet den 8 september för Stavanger.
Det kändes helt rätt, visst har jag haft skitkul på FLB men jag hade
även gjort mitt där ! Varken jag eller mattias har ångrat att vi åkte hit, tvärtom.
Har haft sån tur med både jobb och boende, lärt känna många gobitar.
Och bäst av allt, vi har nått vårt mål: tjäna ihop pengar till nästa långresa !

Får ju inte glömma dom dagarna vi kom hem en snabbis över julafton
och juldagen. Mysigaste julafton med mamma och pappa tillsammans,
sen ut till mattias och hans familj med lekar, kortspel, julklappar, mat och
mysmysmys ! Juldagen, den stora utgångsdagen, så kul att träffa alla igen !
Dagen efter det, myset hos johanna och aspen ! Sista kvällen sen
med alla tjejerna för att sen igen splittras mot oslo, stavanger, london...
Sist men inte minst: Jag har blivit gudmor till goaste Simon och jag har slutat snusat !

Ja, en halv roman senare, sitter jag här vid köksbordet med en baileysmjölkdrink
och ska snart fixa till mig för årets partajj.
Grabbarna fixar med ljudet, möblerar om, städar..
För jag kanske har glömt att skriva det,  Larsa i huset har gjort en Facebook
inbjudan om helfest på Rappveien..... Oh lord..
En kort resumé av mitt 08, det året vi tjejer gjorde allt tillsammans och jag
fann min underbara kärlek !

GOTT NYTT ÅR ALLA DÄR UTE !
Nu ska jag byta om, öppna en öl och tänka på alla
er jag inte får fira in detta år med.
Tjejer: Ni är bäst, tillsammans gjorde vi 2008 helt jävla fantastiskt !

PUSS !


p.s.
Eftersom vi har segaste internet i stan så kommer tillhörande bilder
senare, dvs imorgon.

Kommentarer
Postat av: Prim

Gott nytt år =) Kul & läsa om ditt år,önskar mitt var lika livat....hahaha kram kram

2009-01-01 @ 09:48:27
Postat av: Carro

Gott nytt år vännen!! Underbart att höra din röst igår, även om den var en aning hes :P



Tomas och Simon hälsar!

2009-01-01 @ 20:57:01
Postat av: Anonym

Gott nytt år vännen!! Underbart att höra din röst igår, även om den var en aning hes :P



Tomas och Simon hälsar!

2009-01-01 @ 20:57:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0